Implanty

Uzupełnianie ubytków - pojedynczych i wielu, rekonstrukcja kości

Stomatologia

Uśmiech jest najpiękniejszy kiedy jest pełen, bez ubytków. Strata jednego lub kilku zębów jest nieestetyczna, ale przede wszystkim wpływa negatywnie na jakość żucia i rozdrabniania pokarmu w jamie ustnej. Implanty są nowoczesnym, trwałym i doskonałym rozwiązaniem dla pacjentów, którzy mających pojedyncze ubytki w uzębieniu. Wykonane są z tytanu, posiadającego właściwości biokompatybilne. Implant jest połączeniem chirurgii i kosmetyki dającym uczucie komfortu gryzienia.

O możliwości zastosowania implantu u pacjenta decyduje lekarz po obejrzeniu zdjęcia pantomograficznego, ocenie błony śluzowej, przyzębia, pozostałego uzębienia, stanu i ilości kości. Wprowadzenie implantu jest zabiegiem chirurgicznym wykonywanym w znieczuleniu miejscowym. Jeśli pacjent odczuwa duży lęk związany z zabiegiem wszczepienia implantu, zabieg można przeprowadzić w sedacji, w specjalnym znieczuleniu przeprowadzonym przez anestezjologa. Sedacja nie jest narkozą!

W City Clinic zabieg wykonuje specjalista implantolog, o dużym doświadczeniu, pracujący na najwyższej jakości sprzęcie w systemie Astra lub 3I, gwarantującym najwyższą jakość usługi. Implanty w systemie Astra mają dożywotnią gwarancję!

Odbudowa ubytku składa się z kilku etapów: wszczepienia rdzenia tytanowego, pełniącego rolę „sztucznego korzenia”, który jest umieszczony w kości szczęki lub żuchwy. Drugim etapem jest wygojenie ranyobrośnięcie rdzenia kością – osteointagracja. Zwykle trwa to około 3 miesięcy. Ostatnim etapem jest odbudowa protetyczna – nałożenie korony.

Implant może być użyty do odbudowy pojedynczego zęba. Dwa lub więcej implantów (w zależności od potrzeb) mogą być wykorzystywane do odbudowy kilku lub nawet wszystkich zębów. Implanty mogą być używane również do stabilizacji protezy.

Jeśli pacjent ma zbyt mało kości do wszczepienia implantu, lekarz wykonuje rekonstrukcję kości czyli ją „buduje”. Można tego dokonać przy użyciu kości pacjenta lub za pomocą preparatów kościo-zastępczych.

Implant to śruba zastępująca korzeń zęba. Jeśli masz jakieś ubytki koniecznie zgłoś się do dentysty koniecznie trzeba ten brak uzupełnić. Zęby dążą do „podparcia” jeśli brak jakieś zęba wtedy pozostałe zaczynają się przesuwać, aby móc się podeprzeć.

Pacjenci twierdzą, że wszczepienie implantu nie jest nieprzyjemne i jest mniej stresujące niż wyrwanie zęba. Zatem jeśli brakuje Ci zęba to znaczy, że przeżyłeś ekstrakcję, a implantacja zęba nie będzie straszna.